Powrót do strony głównej
Informacje o naszej firmie Cennik i oferta naszej firmy Domeny Niezbędne informacje Najnowsze informacje Kontakt z naszą firmą
Powrót do strony głównej
Niezbędne informacje dotyczące konfiguracji Dostęp do oprogramowania Serwis WWW w pytaniach i odpowiedziach Pytania i odpowiedzi

 

Aby przejść do wybranego działu, kliknij na odpowiedni link:

1. WWW FAQ - problemy związane ze stronami WWW
2. WIRUS FAQ - problemy związane z zabezpieczeniami antywirusowymi
3. SMTP FAQ - problemy związane z autoryzacją SMTP


WWW FAQ
*********

P: Mam kłopot z odczytem poczty przez WWW - serwer odrzuca moje dane. Co mam zrobić ?

O: Proces logowania sie do serwera poczty odbywa sie w dwóch etapach: pierwszy, polega na przekierowaniu do własciwego klienta poczty, a drugi na zalogowaniu się do swojej skrzynki pocztowej, po podaniu loginu i hasła. W pierwszym etapie po podaniu błędnego adresu email moze nastąpic nieprawidłowe przekierowanie a przez to kłopoty z zalogowaniem. Wszystkie adresy z domeny użytkownik@inet.com.pl są obsługiwane przez klienta poczty znajdującego sie pod adresem wwwmail2.inet.pl natomiast domeny typu użytkownik@inet.pl przez wwwmail.inet.pl. Pozostale domeny są róznie przyporządkowane. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z naszym biurem pomocy technicznej pod numerem (010xx91)4892204. Jeżeli wiele osób korzysta z jednego komputera do odczytywania poczty z wielu skrzynek znajdujacych sie na róznych serwerach ustawienie opcji "Przenoś mnie tam zawsze" może spowodowac iż osoba posiadająca konto na innym serwerze nie bedzie mogła sie zalogować. Aby znieść automatyczne przekierowywanie na odpowiedniego klienta poczty należy wejść do panelu administracyjnego. W opcji konfiguracji poczty znajduje sie odnośnik służący do kasowania przeniesienia. Po skasowniau automatycznego przeniesienia zostaniemy ponownie zapytani o adres email. W przypadku osób posiadających konta na starym serwerze może być to bardziej kłopotliwe. Aby zlikwidować przekierowanie należy wejść do katalogu c:\windows\cookies, tam odnaleść plik o nazwie nazwa_komputera@admin.inet.pl.txt, usunąć go i zamknąc przeglądarkę. Po ponownym otwarciu strony mozemy podac właściwy adres email.
W drugim etapie (kiedy ujżymy stronę z niebieskim paskiem z lewej strony i napisem webmail, oraz okienkami służącymi do logowania) należy podać użytkownika i hasło które otrzymaliśmy od administratora przy założeniu konta. W przypadku problemów z logowaniem, należy sie upewnić:

  • czy użytkownik i hasło jest poprawne
  • czy zostalismy skierowani na odpowiedni serwer pocztowy - domena użytkownik@inet.pl jest obsługiwana przez program wwwmail.inet.pl a domena użytkownik@inet.com.pl przez program wwwmail2.inet.pl
W przypadku gdy obydwie odpowiedzi są twierdzące proszę sie skontaktować z biurem pomocy technicznej pod numerem (010xx91) 4892204.


Wirus FAQ
*********

P: Dostaje powiadomienia ze wyslalem wiadomosc z wirusem na adres ala@ma.kota.pl, a ja wcale nie wysylalem wiadomosci pod ten adres. Co to oznacza ?

O: Nasz system antywirusowy chroniący serwer pocztowy, wysyła powiadomienie do nadawcy za każdym razem , gdy w wiadomości zostanie wykryty wirus. Takie powiadomienie wygląda nastepująco:

"
Drogi Uzytkowniku,

Wiadomosc, ktora wyslales do ala@ma.kota.pl zawierala wirusa. System pocztowy nie bedzie probowal jej dostarczyc. Prosimy, sprawdz swoj komputer pod
wzgledem wystepowania wirusow.

Oto raport systemu:

========
html] infected with Trojan.IframeExec
x-midi] infected with Win32.HLLM.Klez.4
[message body] - Ok
octet-stream] - Ok
========
known virus is found : 2


Wiadomosc podlega kwarantannie, mozesz zwrocic
sie do administratora <postmaster@mail.inet.pl> aby uzyskac
wiecej informacji.
Prosimy podaj ten kod wiadomosci drweb.infected_66muur
Wiadomosc jest przetrzymywana przez 7 dni. Po tym
okresie zostanie skasowana.
-------------

"

Jeżeli nie wysyłaliście Państwo pod wskazany adres żadnych maili, proszę bez obaw skasować powiadomienie. Część wirusów, szczególnie tzw. robaków internetowych, doklejających się do listów email, przeszukuje książki adresowe i zapamiętuje adresy mailowe osób tam umieszczonych.
Następnie rozsyła wiadomości podszywając sie pod te osoby, przenosząc zarazem swój kod. Tak więc może się zdarzyć, że właśnie Państwa adres mailowy został wykorzystany do tego "niecnego procederu".


P: Czy mam wirusa na swoim komputerze ?

O: W przypadku gdy otrzymaliście Państwo powiadomienie od serwera i wysyłaliście wiadomości na adres tam podany, oznacza to że prawdobodobnie Państwa komputer jest zawirusowany. Należy wówczas przeskanować cały system programem antywirusowym.
Jeżeli nie dysponują Państwo takowym, na stronie http://www.mks.com.pl jest darmowy skaner on-line. Na tej stronie mogą się również Państwo dowiedzieć mnóstwa ciekawych i pożytecznych informacji o nowych wirusach i sposobach zapobiegania infekcji.

P: Jak zablokowac otrzymywanie powiadomien ?

O: Są dwa sposoby na nie dostarczanie powiadomień. Pierwsze polega na założeniu filtru antyspamowego bezposrednio na serwerze, dzięki temu każde powiadomienie jest od razu kasowane.
Drugie rozwiązanie polega na utworzeniu reguły w programie pocztowym np. Outlook Express, dzięki czemu powiadomienia będą trafiały do specjalnie utworzonego folderu.
Każde z nich ma wady i zalety, dlatego trzeba dobrze przemysleć, na które się zdecydujemy.

A. Rozwiazanie - utworzenie filtu antyspamowego.
Zalety - nie zasmiecamy skrzynki pocztowej powiadomieniami, ograniczamy czas sciagania wiadomosci z serwera
Wady - Jezeli faktycznie mamy wirusa, wowczas wiadomosc nie dotrze do adresata, a my nie bedziemy swiadomi tego faktu.

Jak to zrobic ?
- wchodzimy na strone http://admin.inet.pl i logujemy się podając naszą nazwę użytkownika i hasło
- klikamy na ikonkę "Konfiguruj", a następnie na "Filtr antyspamowy"
- przystepujemy do definiowania reguły:
- w polu nazwa wpisujemy np. Filtr AntiVir
- stawiamy "ptaszka" przy "Pole OD zawiera" i wpisujemy "virus-guard@inet.pl"
- jako Akcję wybieramy "Kieruj do kosza"
- na końcu stawiamy ptaszka przy "filtr aktywny" i klikamy na "Wykonaj"

B. Rozwiazanie - utworzenie reguły wiadomości na przykładzie klienta poczty Microsoft Outlook Express.
Zalety - mamy pełen wgląd do powiadomień zwracanych przez system antywirusowy. Dzięki czemu jeżeli faktycznie będziemy mieli wirusa szybko to odkryjemy.
Wady - wydłuża się czas potrzebny na sciągnięcie powiadomień z serwera.

Jak to zrobic ?
- najpierw utworzymy folder, w którym będziemy przetrzymywali powiadomienia od serwera. Klikamy prawym przyciskiem myszki na "Skrzynka Odbiorcza" i wybieramy "Nowy folder...".
Wpisujemy nazwę folderu np. Powiadomienia o wirusach, zaznaczamy gdzie folder ma zostać utworzony w hierarchii i klikamy "Ok"
- następnie wybieramy w menu "Narzędzia" pozycję "Reguły wiadomości", a potem "Poczta..."
- Klikamy na "Nowa"
- Punkt 1 - zaznaczamy "Kiedy w polu Od znajdują się osoby". Następnie w opisie reguły (punkt 3) klikamy na link "znajdują się osoby" i wpisujemy "virus-guard@inet.pl".
Klikamy "Dodaj" i "Ok"
- Punkt 2 - zaznaczamy "Przenieś ją do folderu" i podobnie jw. klikamy na link "folderu", zaznaczamy folder w drzewie i zatwierdzamy "Ok"
- Punkt 4 - nadajemy nazwę dla reguły np. Reguła powiadomień o wirusach.
- klikamy "Ok" i "Ok"


Autoryzacja SMTP FAQ
******************

P: Nie mogę wysłać poczty pod wskazany adres, który na pewno jest poprawny. Dostaję wiadomość zwrotną od serwera
następującej treści:

" ... This domain isn't in my allowed rcp hosts (550) ..."

O: Taki komunikat oznacza, że nie mają Państwo włączonej opcji uwierzytelniania serwera SMTP. Na stronie http://www.inet.pl/pomoc.htm#smtp znajdują się ilustrowane poradniki, opisujące sposób włączenia tej opcji, dla najważniejszych
klientów poczty. Prosimy o zapoznanie się z nimi i odpowiednie skonfigurowanie programu pocztowego.

P: Nie widzę mojego klienta poczty na liście poradnika. Czy to oznacza, że mój program nie obsługuje Autoryzacji SMTP ?

O: Poradnik napisaliśmy dla najpopularniejszych programów pocztowych dostępnych obecnie na rynku, takich jak Netscape, Outlook, Bat, czy Eudora. Jeżeli nie widzicie Państwo w nim opisu do swojego programu pocztowego, należy wejść na stronę www producenta albo skorzystać z dokumentacji i sprawdzić, czy rzeczywiście opcja Autoryzacji SMTP jest obsługiwana w Państwa programie pocztowym.

P: Niestety korzystam z programu pocztowego, który nie obsługuje autoryzacji serwera SMTP. Co w takim wypadku powinienem uczynić ?

O: Konieczny będzie kontakt z Działem Technicznym naszej firmy (tel. 091 489-22-04 lub 091 488-21-71). Proszę przygotować informację dotyczące Państwa konfiguracji sieci, a w szczególności numer IP sieci lub komputera. Jeżeli zajdzie taka konieczność, proszę się również skonsultować z administratorem Państwa sieci.
Adres IP jest numerem identyfikacyjnym Państwa komputera w sieci. Jego postać zazwyczaj jest przedstawiana jako ciąg czterech liczb oddzielonych kropkami, np. 217.33.187.12. Najprostszym sposobem określenia numeru IP w sieci jest:
1. wywołanie z lini poleceń programu ipconfig,
lub
2. w "Otoczeniu sieciowym" proszę wybrać Właściwości protokołu TCP/IP, po czym przejść na zakładkę "Adres IP".

 

Interfejs do odczytu poczty przez WWW
Wyślij sms do jednej z sieci komórkowych
Przeszukaj internet za pomocą jednej z popularnych przeszukiwarek
Zarejestruj konto administracyjne
Sprawdź czy twoja domena jest jeszcze wolna
Zaloguj się do panelu adminstracyjnego
©Image Electronics 2001-2017, Pl. Rodła 8 X p., 70-419 Szczecin, tel.(091) 432 4200, fax (091) 488 2175