Powrót do strony głównej
Informacje o naszej firmie Cennik i oferta naszej firmy Domeny Niezbędne informacje Najnowsze informacje Kontakt z naszą firmą
Powrót do strony głównej
Najnowsze wiadomości...
 
Grudzień 2005

Domeny .pl w promocji dla klientów indywidualnych - przystępne jak nigdy dotąd:

  • .pl - 29 zł netto
  • .com.pl - 25 zł netto
  • .regionalne.pl - 9 zł netto

Oferta obowiązuje do 28.02.2006r i jest przeznaczona wyłącznie dla osób fizycznych, przy czym domena nie może być rejestrowana do zastosowań komercyjnych. Wybranie oferty oznacza zaakceptowanie regulaminu promocji. Dane osoby fizycznej rejestrującej domenę (rejestrant) po wpisaniu do bazy whois zostaną ukryte.

 

Każde konto pocztowe w inet.pl wspiera protokół pocztowy IMAP

IMAP (Internet Message Access Protocol) to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany jako następca POP3. W przeciwieństwie do protokołu POP3, który umożliwia jedynie pobieranie i kasowanie poczty, IMAP pozwala na wygodną obsługę poczty pozostającej na serwerze - dzięki czemu z jednego konta można korzystać na kilku różnych komputerach (np. w pracy i w domu). IMAP pozwala na ściągnięcie nagłówków wiadomości i wybranie, które z wiadomości chcemy ściągnąć na komputer lokalny. Zdecydowanie zmniejsza to czas połączenia oraz umożliwia usunięcie zbędnych wiadomości o zbyt dużym rozmiarze wprost z serwera, bez ich ściągania na swój komputer. Obsługa poczty przez IMAP realizowana jest przy pomocy standardowych programów do obsługi poczty takich jak MS Outlook (Express), Mozilla Thunderbird czy Netscape Communicator.

Aby skorzystać z możliwości protokołu IMAP wystarczy skonfigurować swój program pocztowy tak by wspierał protokół IMAP. Informacje dotyczące konfiguracji programów pocztowych można znaleźć w dziale "Pomoc".

W związku z dodaniem wsparcia dla protokołu IMAP w kontach pocztowych, uległy zmianie wygląd i funkcjonalność programu umożliwiającego odbiór poczty elektronicznej poprzez strony WWW.
Oprócz możliwości tworzenia własnych folderów po stronie serwera, dodano kalendarz oraz książkę adresową.
Nowy program umożliwia również korzystanie z bezpiecznej transmisji danych (protokół SSL) w trakcie odbioru i wysyłania poczty. Aby skorzystać z tej możliwości należy w przeglądarce podać następujący adres: https://poczta.inet.pl

Dostęp do poczty przez WAP

WAP (Wireless Application Protocol) to zbiór międzynarodowych, otwartych standardów definiujących protokół aplikacji bezprzewodowych. WAP został stworzony w celu umożliwienia dostępu do usług WWW (stron www), uwzględniając ograniczenia techniczne urządzeń mobilnych (np. PDA, telefon komórkowy) korzystających z tego protokołu, oraz ograniczeń łącza danych.

Aby skorzystać z nowo udostępnionej usługi, wystarczy wpisać w telefonie komórkowym adres http://wapmail.inet.pl i podać nazwę swojego konta pocztowego oraz właściwe hasło.  Po pozytywnej weryfikacji podanych parametrów uzyskuje się dostęp do wiadomości zgromadzonych na swoim koncie pocztowym, można również tworzyć i wysyłać nowe wiadomości pocztowe.

 

Bezpieczna poczta

Co raz częściej poczta elektroniczna staje się medium przekazującym wartościowe i poufne informacje. W celu zwiększenia bezpieczeństwa korzystania z poczty w inet.pl, dodana została możliwość bezpiecznej (szyfrowanej) komunikacji z serwerem pocztowym za pomocą protokołu SSL. Dzięki SSL wszystkie dane transmitowane między komputerem a serwerem pocztowym będą zaszyfrowane.

Aby skorzystać z tej możliwości wystarczy skonfigurować swój program pocztowy tak by wykorzystywał protokół SSL do odbierania i wysyłania wiadomości. Informacje dotyczące konfiguracji programów pocztowych można znaleźć w dziale "Pomoc".

 

Marzec 2005

1 marca 2005 r. wprowadzono 22% stawkę VAT na usługi dostępu do Internetu (Ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników z dnia 16 grudnia 2004 roku, Dz. Ustaw z 2005 r. nr 14 poz. 113). Jednocześnie, od stycznia 2005 obowiązuje "ulga na internet". Abonenci korzystający z Internetu mogą odliczyć od dochodu do 760zł poniesionych na ten cel wydatków . Wydatki na Internet poniesione w styczniu i lutym 2005 również podlegają odliczeniu. Dzięki temu - wypadkowe koszty dostępu do Internetu za rok 2005 będą nizsze niż gdyby w/w ustawa w ogóle nie weszła w życie.

 

Lipiec 2003

Jednym z poważniejszych problemów dotykających większości użytkowników poczty elektronicznej są niezamawiane i niechciane wiadomości pocztowe (ang: "SPAM"). Od lat staramy się walczyć z tym zjawiskiem - najpierw poprzez zabezpieczanie naszych serwerów przed nieautoryzowaną wysyłką poczty (autoryzacja SMTP) a w dalszej kolejności poprzez możliwość filtracji poczty jeszcze na serwerze (automatyczne usuwanie wiadomości od wybranego nadawcy albo o wybranym temacie). Do oferowanego wcześniej narzędzia w postaci Pasywnego Filtru AntySPAM'owego (PFAS) dołączyliśmy nowe, bardzo skuteczne rozwiązanie - jest nim Aktywny Filtr AntySPAM'owy (AFAS). Nowy filtr porównuje każdą wiadomość z regularnie aktualizowaną bazą adresów znanych z rozsyłania SPAM'u. Ponadto analizowane są temat i treść wiadomości (chodzi o zawartość charakterystycznych słów i zwrotów). Za każde "przewinienie" (np. zawartość w temacie czy treści słowa PORNO, albo VIAGRA lub za nadawcę odnotowanego w bazie jako SPAM'er) wiadomość otrzymuje punkty karne. Jeśli suma przyznanych punktów karnych przekroczy zadany próg - wiadomość zostaje uznana za SPAM. Dzięki temu że w/w "baza zakazanych nadawców, słów i zwrotów" jest stale aktualizowana, AFAS zapewnia bardzo dużą skuteczność w przechwytywaniu SPAM'u. Każda wiadomość zidentyfikowana przez AFAS jako SPAM zostaje oznaczona (temat wiadomości zostaje zmieniony przez wstawienie na jego początku oznaczenia : "***** SPAM *****"). Dzięki temu, niechciane wiadomości dają się z łatwością filtrować przy pomocy zwykłych programów pocztowych (MS Outlook, The Bat, Netscape Communicator itp.). Przy czym filtracja może polegać na wykasowaniu niechcianej poczty albo na jej przekierowaniu do wybranego, innego niż "poczta odebrana" (ang:"inbox") folderu. Po ustawieniu takiego filtru, Twoja skrzynka odbiorcza będzie wolna od codziennej porcji SPAM'u. Trzeba jednak mieć świadomość że to co dla większości jest SPAM'em, dla niektórych osób może być jednak normalną pocztą - dlatego korzystając z AFAS zalecamy filtrację polegającą na przeniesieniu SPAM'u do specjalnego folderu (można go nazwać np. "Bufor SPAM'u") i okresowe jego przeglądanie, natomiast nie zalecamy od razu usuwania poczty uznanej przez AFAS za SPAM. Dopiero po kilku tygodniach pracy z filtrem (analizy czy wśród odfiltrowanych wiadomości nie znalazły się jakieś które nie są dla Ciebie SPAM'em) można w pełni świadomie i bezpiecznie zdecydować o natychmiastowym usuwaniu poczty oznaczonej przez AFAS jako SPAM.
UWAGA : Aktywny Filtr AntySPAM'owy jest domyślnie wyłączony. Aby korzystać z jego ochrony, trzeba go włączyć. Robi się to z poziomu Panelu Administracyjnego (rozdział konfiguracja, ikona: ochrona przed SPAM'em). W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości, prosimy o kontakt z działem pomocy technicznej.

 

Czerwiec 2003

W lipcu 2003r funkcjonalność poczty elektronicznej zostanie rozszerzona o funkcję aktywnej filtracji niechcianej poczty (SPAM'u). Szczegółowy opis działania aktywnego filtru, oraz instrukcja mówiąca jak uruchomić i z niego korzystać zostanie opublikowana na naszych stronach w pierwszych dniach lipca. Zapraszamy.

 

Styczeń 2003

W połowie stycznia 2003r, uruchomiony został nowy serwer DNS o numerze 80.72.192.6. Serwer nazywa się dns2.inet.pl i pełni rolę zapasowego serwera DNS (ang. Secondary DNS), zastępując w tej funkcji serwer itisnt.inet.com.pl o numerze 195.116.59.6. Podobnie - wcześniej już nastąpiła zmiana numeru serwera Primary DNS - stary serwer o numerze 195.116.59.5 został zastąpiony przez serwer 80.72.192.5. Powyższe zmiany, mogą mieć znaczenie dla wszystkich osób które nadal korzystają z serwera 195.116.59.5 lub 195.116.59.6 jako głównego bądź zapasowego serwera DNS. W związku z powyższym, prosimy o sprawdzenie (i w razie potrzeby - korektę) konfiguracji protokołu TCP/IP - poniżej publikujemy krótką instrukcję
(krok po kroku) jak to wykonać:

1. W okienku START -> USTAWIENIA -> PANEL STEROWANIA wybierz ikonę SIEĆ.


2. W oknie sieć wybierz zakładkę KONFIGURACJA a następnie na liście Składników Sieci wybierz Protokół TCP/IP i naciśnij klawisz WŁAśCIWOŚCI


3. W okienku Właściwości Protokół TCP/IP wybierz zakładkę KONFIGURACJA DNS


4. Sprawdź czy lista serwerów w sekcji "Kolejność Przeszukiwania Serwera DNS" zawiera numery 195.116.59.5 i/lub 195.116.59.6. Jeśli tak - kolejno zaznacz je i naciśnij klawisz USUŃ, a następnie w okienku powyżej kolejno dopisz numer 80.72.192.5 i 80.72.192.6 po czym naciśnij klawisz DODAJ w celu ich dopisania do listy.


W przypadku pytań, wątpliwości bądź trudności związanych z powyższą zmianą - prosimy kontakt z działem pomocy technicznej pomoc@inet.pl tel: 489-22-04.



Najnowsze wiadomości...
 
Interfejs do odczytu poczty przez WWW
Wyślij sms do jednej z sieci komórkowych
Przeszukaj internet za pomocą jednej z popularnych przeszukiwarek
Zarejestruj konto administracyjne
Sprawdź czy twoja domena jest jeszcze wolna
Zaloguj się do panelu adminstracyjnego
©Image Electronics 2001-2017, Pl. Rodła 8 X p., 70-419 Szczecin, tel.(091) 432 4200, fax (091) 488 2175